WINKELCASE:   TRANSFERT

WINKELCONCEPT

SHOP IN THE SHOP

BANNER

VRAAG VAN DE KLANT


Door het enorm aantal producten binnen de winkel enerzijds en anderzijds de grootte van de winkel (1000 m  ) moest de winkel volledig herbekeken worden qua productindeling, routing en categoriemanagement. De hoofdtaak van de verkoopster mag niet zijn constant aan te duiden waar welk product zich bevindt. Er moet een duidelijke opdeling komen tussen kantoorproducten en grafische producten.

 

 

 

 

OPLOSSING


We hebben de winkel opgedeeld in verschillende kleurzones met daaraan gekoppeld een productgroep. De zones hebben we benoemd met de kleurnamen zoals vermiljoen, amber, oker, … We hebben het meubilair in de voorste zone verlaagd zodat alles overzichtelijk bleef. In de achterste zone hebben we hoger meubilair geplaatst. We zijn op zoek gegaan naar standaard meubilair waar alle kantoor- en grafische producten ordelijk konden gepresenteerd worden. We hebben een grote landingszone gemaakt en een promozone vlak aan de toonbank. Om duurdere producten binnnen het productaanbod up te graden in hun presentatie hebben we een shop in the shop gecreëerd.

 

 

RESULTAAT


De verkoopsters van Transfert worden niet meer geraadpleegd om producten te situeren. Dankzij de winkelbeleving blijft de winkel een constante groei optekenen ondanks de online bestelmarkt.

 

 

 

 

2