WINKELCASE:   STANDAARD BOEKHANDEL

ETALAGECONCEPT

PANCARTEPRINT

BANNER

COVER MAGAZINE

VRAAG VAN DE KLANT


De klant ziet het bos niet meer door de bomen. Onze winkel is onoverzichtelijk, is te statisch en niet sexy. Daarbij komt nog de concurrentie van supermarkten die ons product aanbieden en de online bestellingen.

 

 

 

 

OPLOSSING


De doelgroep van Standaard Boekhandel komt voor het groot aanbod en de variëteit van boeken. We hebben, beginnend met de etalage, een verschillend thema opgesteld per maand. Met een bijpassend beeld en een bijpassend kleursignaal. Duidelijk verschillend per maand. We hebben pancartes gemaakt bestaande uit 2 soorten. Het themabeeld met thematekst en meerdere kleurpancartes die ervoor zorgden dat we een globaal dominant etalagebeeld hadden. We selecteerden per maand een aantal gerelateerde themaboeken die we presenteerden op een themakleurendoek. Bij het binnenkomen plaatsten we een thematafel met dezelfde pancartes, dezelfde kleurendoek als in de etalage. We positioneerden de top 10 fictie en non-fictie vlak aan het landingsveld.

Aan de kassa plaatsten we een toonbankdisplay met het magazine Letters waarin al de promo’s staan vermeld.

 

 

RESULTAAT


De resultaten lieten niet op zich wachten. Vanaf de eerste maand was de ROI enorm. De 10 thema’s per jaar bleven behouden tot op heden. Als er een winkelformuleconcept  zijn werk heeft gedaan, is het deze wel.