MERKENCASE:  PROCAP

INTERNE COMMUNICATIE

BANNER

STICKER

VRAAG VAN DE KLANT


Procap wil de neuzen van alle medewerkers in dezelfde richting hebben. Hiervoor hebben ze een interne communicatiestrategie ontwikkeld. Art direction werd gevraagd hiervoor een overkoepelend conceptbeeld te ontwikkelen.

 

 

 

 

OPLOSSING


We hebben 4 afdelingen binnen Procap. Afdelingen die qua productie nauw aan mekaar zijn verbonden maar die toch afzonderlijk zijn in de realiteit. We creëerden een sterk verbindend conceptbeeld. De Procapboom waarin elke afdeling een aanverwante kleur meekreeg van het Procap blauw en geel. De bladeren werden vervangen door doppen. De 4 afdelingen waren vertakkingen van één stevige stam die het geheel bijeenhield en tegelijkertijd ondersteunde. De Procapboom.

 

 

RESULTAAT


Het conceptbeeld sloeg zodanig aan bij Procap België dat ze beslisten de Procapboom te gebruiken als conceptbeeld voor al hun internationale vestigingen. Voor het behalen van hun BRC certificaat werd de interne communicatie afgeleid van dit concept.